Matched Content

Friday, November 27, 2015

Swimming Pool Submarine Moves Without Battery



This yellow plastic origami submarine can move vertically (dive and resurface) and also can move forward when tested in swimming pool. It is not touching swimming pool bed, it is hovering for a while before resurface.

This toy submarine was made of household materials such as: plastic sheet, polystyrene, rubber band, 10 mm (M6) nut. It has no battery.

This is a science toy to learn about Archimedes law and hydrodynamic for submarine design.

Underwater view by Olympus TG-860 digital video camera. For easier to access, the movie was compressed by Handbrake software before uploaded.

The second video is in YouTube, it shows submarine dive and resurface for 10x times. The submarine dives deeper and sails a longer distance.

Both movies are a single long take movie. They are not a joined of few movies. Both movies are showing continuous motion of submarine in action.

In this article, we know that a small model of submarine can move up and down in water. The wing helps this model submarine to move forward, as it is moving up and down in water. No propeller is needed to move model submarine forward.  It is plausible to make a real submarine that can move by changing its vertical motion into horizontal motion. This is an idea to reduce energy cost, and also to make submarine move forward quietly. Theoretically, the energy is needed only to compress the air from ballast tanks into the reservoir tank (smaller tank), when submarine dives. When submarine surfaces, the air can go out from reservoir tank by its own pressure to fill up ballast tanks, no need energy.

Ebook is available for purchase in the Amazon Kindle Store in some countries, with title as below:
"HOMEMADE WORKING MODEL SUBMARINE: BAKING POWDER POWERED"







Kapal Selam Bergerak Di Kolam Renang Tanpa Baterai

Kapal selam dari origami plastik kuning ini dapat bergerak secara vertikal (menyelam dan muncul kembali) dan juga dapat bergerak maju ketika ditest dalam kolam renang. Kapal ini tidak menyentuh dasar kolam renang, kapal ini melayang sebentar sebelum muncul kembali ke permukaan air.

Kapal selam mainan ini dibuat dengan bahan-bahan rumah tangga seperti: lembaran plastik, polystyrene (gabus), karet gelang, mur 10 mm (M6). Kapal ini tidak memiliki baterai.

Kapal ini adalah mainan sains untuk mempelajari hukum Archimedes dan hidrodinamika untuk desain kapal selam.

Pemandangan bawah air direkam dengan kamera video digital Olympus TG-860. Agar lebih mudah diakses, video ini dikompresi dengan perangkat lunak Handbrake sebelum upload.

Video kedua di YouTube, menampilkan kapal selam menyelam dan muncul kembali sebanyak 10x kali. Kapal selam ini menyelam lebih dalam dan berlayar dengan jarak yang lebih jauh.

Kedua video adalah suatu film panjang yang kontinyu. Bukan gabungan dari beberapa film. Kedua video memperlihatkan gerakan kontinyu kapal selam saat beraksi.

Dalam artikel ini, kita tahu bahwa model kecil dari kapal selam bisa bergerak naik dan turun di dalam air. Sayap membantu model kapal selam ini untuk bergerak maju, saat kapal bergerak naik dan turun di dalam air. Tidak ada baling-baling yang dibutuhkan untuk menggerakkan model kapal selam maju. Adalah masuk akal untuk membuat kapal selam nyata yang dapat bergerak maju dengan mengubah gerak vertikal menjadi gerak horizontal. Ini adalah ide untuk mengurangi biaya energi, dan juga untuk membuat kapal selam bergerak maju dengan diam-diam (tidak berbunyi). Secara teoritis, energi yang dibutuhkan hanya untuk memampatkan udara dari tangki ballast ke dalam tangki penampung (yang lebih kecil), ketika kapal selam menyelam. Ketika kapal selam naik ke permukaan air, udara bisa keluar dari tanki penampung dengan tekanannya sendiri untuk mengisi tangki ballast, tidak membutuhkan energi.

Bukunya sudah tersedia di Google Play, atau di alamat berikut:
https://play.google.com/store/books/details?id=_trNCwAAQBAJ



2 comments:

Your positive comment will be highly appreciated to improve this site